در خرید دستگاه واکس کفش دو مورد را باید به یاد داشته باشید اول اینکه دستگاه شما مکانیکی هست یا اتوماتیک و نکته دوم اینکه مایع واکس مربوط به دستگاه دارای چه کیفیتی است و از کدام مدل باید استفاده کرد.

قصد ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد مایع واکس  می باشد.

مایع واکس کفش روغنی و مایع واکس پایه آب چه تفاوتی با هم دارد .در مایع واکس روغنی از مواد پلیمری، رنگ، روغن صنعتی استفاده می شود . ولی در مایع واکس پایه آب مواد استفاده شده مواد پلیمری، رنگ، آب استفاده می شود.

دستگاه های واکس کفش یا مکانیکی هستند یا اتوماتیک،این مورد دستگاه واکس که مکانیکی هست به روشی کار می کند  که با فشار پا در زیر شیری که قرار دارد مایع واکس داخل شیر دستگاه شده و بعد روی کفش ریخته می شود. و بعد از پا را در زیر فرچه کفش می بریم و کفش را واکس می زنیم.

ولی دستگاه واکس اتوماتیک مایع واکس را به صورت اتوماتیک روی فرچه قرار داده پس بدیهی است که مایع واکس دستگاه اتوماتیک باید مایع واکس روانتری باشد و دستگاه مکانیکی باید مایع واکس روغنی داشته باشد چون با فشار مایع واکس به روی کفش ریخته می شود.

حالا اگر اشتباهی مایع روغنی را در دستگاه اتوماتیک بریزید گرفتگی شیر های دستگاه اتفاق می افتد

و اگر مایع اتوماتیک را در دستگاه روغنی بریزید با فشار شیر مایع روی کفش و زمین  و اطراف شلوار ریخته میشود.

حالا د ر تشخیص مایع واکس روغنی از مایع واکس اتوماتیک چه مواردی باید رعایت شود .

  1.  از روی  غلظت مایع با چشم قابل تشخیص هست
  2.  برای مایع روغنی می توان مایع را موقع خالی کردن چک کرد اگر مثل عسل کش آمد یعنی مایع مناسب می  باشد
  3. برای مایع آب بعد از چند دقیقه اگر ته نشین نشد و رنگ کامل مشکی و کامل قهوای بود مایع مناسبی هست

در کل سعی کنید مایع واکس مناسب را خرید کنید تا دستگاه شما با عمر بیشتر کار کند و مشکلی پیش نیاید و هر چند وقت یک بار بامواد مانند آب برای دستگاه اتوماتیک و مایع واکس بی رنگ مخازن را شستشو دهید تا هم شیر ها و هم مخزنها شسته شود.

نکته قابل توجه اینکه اگر مخزنی مایع واکس مشکی بود و بخواهید مایع واکس به رنگ دیگری در مخزن بریزید آنرا کامل شستشو دهید و بعد مایع واکس جدید را در مخزن بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *