عواملی که باید در انتخاب جاروبرقی صنعتی مد نظر قرار گیرد به شرح ذیل می باشد:

  • مطابقت با استاندارهای نظارتی
  • استفاده مداوم یا متناوب از جاروبرقی صنعتی
  • ظرفیت مخزن جاروبرقی صنعتی
  • نوع فیلتر دستگاه
  • کاربردهای خاص
  • لوازم جانبی
  • نوع ضمانت و خدمات پس از فروش

مطابقت با استاندارد های نظارتی

در بیشتر صنایع مانند صنایع غذایی و داروسازی، نظافت محیط نیازمند رعایت ملزومات مشخصی می باشد. بر طبق استاندارد های موجود در صنایع غذایی، در همه فرآیند ها می بایست آنالیز خطرات احتمالی انجام شود. در صنایع داروسازی، از استاندارد مشخص این صنعت می بایست پیروی نمود تا روند فرآیند تولید به خوبی صورت گیرد. در دیگر صنایع نیز استانداردی وجود دارد که براساس آن، تاسیسات هر مجموعه صنعتی می بایست از هرگونه گرد و خاک قابل احتراق پاکسازی شود. اکثر این استاندارد ها، صنایع مختلف را ملزم به استفاده از مدل خاصی از مکنده صنعتی می نمایند. در صورت عدم تطابق با استاندارد ها، صنایع با جرایم بسیار سنگین مواجه خواهند شد.

استفاده مداوم یا متناوب از جاروبرقی صنعتی

درصورتیکه جاروبرقی صنعتی بطور متناوب مورد استفاده قرار گیرد، بطور مثال در محیط هایی که نظافت در پایان هر روز به پایان برسد، استفاده از جاروبرقی سطلی پیشنهاد می شود. این دستگاه، برای تمییز نمودن خطوط تولید و همچنین نظافت عمومی محیط های صنعتی مناسب است. از طرف دیگر در صورتیکه نیاز به نظافت مداوم محیط دارید بطور مثال در مورد تجهیزات تولیدی که بطور ۲۴ ساعته و در هفت روزه هفته کار می کنند، استفاده از جاروبرقی صنعتی پیشنهاد می شود. این مکنده صنعتی برای استفاده های مداوم، مقرون به صرفه تر و دارای بازدهی بیشتر می باشند.

ظرفیت مخزن جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی با توجه به ظرفیت مخزن خود، در مدل های مختلفی تولید شده اند. در صورت خرید جاروبرقی با مخزن بسیار بزرگ، بازدهی کار کاهش می یابد و از طرف دیگر، اگر مخزن مکنده بسیار کوچک باشد، زمان بیشتری جهت تحلیه مخزن می بایست صرف شود.

نوع فیلتر دستگاه

انتخاب سیستم فیلتر سازی ایده آل به موادی که قرار است جمع آوری شوند و ملزومات قانونی یک صنعت خاص بستگی دارد. معمولا در کاربرد های صنعتی از فیلتر های هپا یا ULPA استفاده می شود. فیلتر های هپا، تا ۹۹.۹۷ درصد ذرات را با ابعاد حداقل ۰.۳ میکرون جمع آوری می کند. فیلتر های ULPA نیز قادرند ۹۹.۹۹۹ درصد ذرات تا ابعاد ۰.۱۲ میکرون را جمع آوری کند.

کاربرد های خاص

در محیط هایی که بسته به نوع موادی که باید جمع آوری کنند باید جاروبرقی صنعتیبا همان کاربرد انتخاب نمایند تا از خطر ناشی از آن محیط و مواد جمع آوری شده بدور باشند.همانند جمع آوری مواد سمی و خطرناک

لوازم جانبی

بکارگیری جاروبرقی صنعتی مناسب، راه حل نظافت محیط های صنعتی بوده اما همه ماجرا نمی باشد. استفاده از لوازم و تجهیزات جانبی مناسب، موجب نظافت کامل و با کیفیت همه محیط حتی مکان های با دسترسی دشوار می گردد. برای مثال نظافت یک نانوایی صنعتی، نیازمند تجهیزاتی است که بتواند در محیط با حرارت بالا دوام بیاورد. لوازم و تجهیزاتی که در اثر حرارت ذوب نشده و دسته جارویی که بتواند به پشت تنور پر حرارت دسترسی داشته باشد. همچنین در بعضی کاربرد های خاص که در بخش قبل اشاره شد، استفاده از تجهیزات و اتصالات خاصی لازم است.
در مجموع جاروبرقی های صنعتی، بهترین ابزار جهت نظافت تاسیسات در مکان هایی شامل هرگونه مواد خطرناک و انواع آلودگی ها و در محیط های کاری نا ایمن می باشد.

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب نیاز به دقت و اطلاعات زیادی داشته که کمتر کسی در این مورد راهنمای خوبی می تواند محسوب گردد. جاروبرقی های صنعتی دارای تنوع مدلهای مختلف از جمله صنعتی؛نیمه صنعتی، آب وخاک، خاک، اتوماتیک، مرکزی و …. بوده که هر دسته از این عنوانها شامل مدلها و قدرت موتورهای متفاوت و گوناگون می باشد.

گروه صنعتی صنعت شرق سعی دارد مشتریان محترم را در جهت انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب مکان و فضا و همچنان مناسب نوع فعالیتتان، راهنمایی نماید.چنانچه راهنمایی های موجود کافی و مناسب نبوده است پرسنل صنعت شرق آماده پاسخگویی و مشاوره تلفنی شما عزیزان می باشد.

تلفنهای  تماس جهت مشاوره:  66122457-021     66426310-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *